وبلاگ شخصی آنا

من در این وبلاگ مطالب اجتماعی رو مینویسم

وبلاگ شخصی آنا

من در این وبلاگ مطالب اجتماعی رو مینویسم

غذاها و نوشیدنی های هندی قسمت اول

laddu یک نوع شیرینی

این دسر سنتی هندی با انواع مختلفی از آرد درست می شود که با شکر و شیرینی مخلوط می شود و سپس به شکل توپ در می آید. مانند بسیاری از غذاهای دیگر در هند، لادو در انواع مختلفی ظاهر می شود و با تعداد بی شماری از مواد تشکیل دهنده مختلف ساخته می شود.  گلوله های کوچک لادو را می توان با انواع مختلفی از آرد حبوبات، معمولاً آرد نخودچی، آرد گندم و حتی تکه های نارگیل درست کرد. میوه های خشک یا آجیل اغلب برای ایجاد شیرینی و تغییر طعم ترکیب می شوند. این قنادی قدیمی هندی عمدتاً با آرد و انگور درست می شد.


Puriپوری

پوری یک نان سرخ‌شده هندی است که با آب، آرد گندم ریزتر یا درشت‌تر و گاهی اوقات دانه‌های زیره درست می‌شود. خمیر را به شکل های گرد در می آورند و در مقادیر زیادی روغن نباتی یا روغنی سرخ می کنند. در حین سرخ کردن، خمیر روغن جذب می کند و پوری ظاهر پف دار معمولی، بافت ترد و رنگ طلایی جذابی پیدا می کند.

گاهی اوقات، پوری پخته نشده سوراخ می شود تا نان یکنواختی تولید شود. در سراسر شبه قاره هند مصرف می شود، اما منشأ آن احتمالاً در مناطق شمالی است، جایی که معمولاً از آرد گندم استفاده می شد. معمولاً پوری به عنوان غذای جانبی در کنار کاری خامه ای و تند یا انواع غذاهای سبزیجات مصرف می شود.

همچنین یک غذای اصلی مهم برای صبحانه است و معمولاً در جشن ها و مناسبت های خاص سرو می شود. در برخی از ایالت های هند، آن را به عنوان همراه با غذاهای شیرین مانند خمیر انبه خامه ای یا حلوای سمولینا سرو می کنند. انواع معمولی عبارتند از انواع پوری تند، نوع پر شده با پوره سیب زمینی و انواعی که حاوی سبزیجات پوره یا رنده شده هستند.

گرم ماسالا

گارام ماسالا یک ترکیب بسیار معطر از ادویه جات آسیاب شده مانند دارچین، زیره، هل، میخک و دانه فلفل است. نام آن را می توان به معنای واقعی کلمه به عنوان مواد داغ ترجمه کرد، و گاهی اوقات به عنوان یک ترکیب معطر توصیف می شود که به منظور گرم کردن بدن است.

این ترکیب ادویه در شمال هند ریشه دارد، جایی که زمستان‌ها معمولا سردتر از بقیه مناطق این کشور است. ادویه های مورد استفاده در گارام ماسالا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، اما اعتقاد بر این است که هیچ ترکیبی از ادویه ها معتبرتر از دیگری نیست.

توصیه می شود از مخلوط ادویه در پایان فرآیند پخت برای دستیابی به بهترین طعم استفاده شود، اگرچه می توان از آن در ابتدای پخت و پز نیز استفاده کرد، زمانی که معمولاً به روغن پخت و پز اضافه می شود تا طعم بیشتری ایجاد شود. طعم تند

گارام ماسالا اغلب در تهیه غذاهای محبوبی مانند روگان جاش، غذای کشمیری، پولائو، پلو پاکستانی یا مرغ کاری استفاده می شود.

Khaja خواجه 

خواجه یک دسر سنتی هندی متشکل از آرد، شکر و خمیر قیمه است که در روغن سرخ می شود تا طلایی و ترد شود. پس از آماده سازی، خواجه را بسته به تنوع منطقه ای دستور، گاهی در شربت شکر خیس می کنند.

این دسر خوشمزه یکی از غذاهای کلیدی در جشن های عروسی متعدد در شمال هند است. خواجه‌های منطقه‌ای زیادی وجود دارد، بنابراین خواجه‌های سیلائو و راجگیر با پف‌کردگی مشخص می‌شوند، در حالی که خواجه‌های بخش ساحلی آندرا پرادش از بیرون خشک و در داخل با شربت شکر پر شده‌اند.

همه گونه ها باید بافت ویفری داشته باشند و در دهان ذوب شوند. نوع خاصی از خواجه به نام بلگرامی نیز وجود دارد که چندان شیرین نیست و از شیر و شکر و قیسی تهیه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد