وبلاگ شخصی آنا

من در این وبلاگ مطالب اجتماعی رو مینویسم

وبلاگ شخصی آنا

من در این وبلاگ مطالب اجتماعی رو مینویسم

چگونه سفر بر سلامت روان تأثیر می گذارد

زمانی که زندگی و کار شروع به تکرار می کند، ممکن است به سفر فکر کنید. شاید جایی دارید که دوست دارید سالی یک بار به آن بروید یا شاید از کاوش در مکان های جدید لذت ببرید. بیرون رفتن و مسافرت می تواند فواید زیادی هم برای سلامت روحی و هم برای سلامت جسمی شما داشته باشد. کاوش در مکان های جدید و غوطه ور شدن در فرهنگ های جدید از نظر ذهنی تحریک کننده است. انجام منظم این کار می تواند تاثیرات زیادی بر سلامت روان شما داشته باشد. 

 فواید سفر

سفر به مکان های جدید برای همه خوب است. اگر در محل کار احساس استرس می کنید، تعطیلات می تواند بهترین راه حل باشد. سفر می تواند سلامت روان شما را با موارد زیر بهبود بخشد:

کمک به احساس آرامش وقت گذاشتن از محل کار برای دیدن مکان‌های جدید، استرسی را که به آن متحمل شده‌اید، از بین می‌برد. از بین بردن تنش و استرس زندگی کاری شما به ذهن شما اجازه می دهد تا آرام و التیام یابد. تحت فشار قرار گرفتن در محل کار نه تنها ذهن و بدن شما را تحت فشار قرار می دهد، بلکه به سلامت جسمی شما نیز آسیب می رساند.

امکان تنظیم مجدد منظم وقت گذاشتن برای سفرهای منظم می تواند تاثیر بهتری بر سلامت روان شما داشته باشد. رفتن به مکان های مختلف به طور منظم می تواند مزایایی را که از تعطیلات به دست می آورید را بهبود بخشد. برخی از افراد می توانند اثرات مثبت تعطیلات خود را تا پنج هفته پس از بازگشت احساس کنند.

تقویت قدرت ذهنی شما اگر استرس مزمن دارید، حافظه و توانایی های هدف گذاری شما تاثیر منفی می گذارد. وقت گذاشتن برای رفتن به جایی و دور شدن از محل کار می تواند به شما کمک کند در هنگام بازگشت احساس بهره وری و تمرکز بیشتری داشته باشید. این به این دلیل است که مغز شما برای استراحت به زمان نیاز دارد.

خلاقیت خود را افزایش دهید. بیرون رفتن و کاوش در جهان می تواند خلاقیت شما را تقویت کند. افرادی که بیشتر سفر می کنند می توانند ایده های متنوعی داشته باشند. قرار گرفتن در معرض فرهنگ‌های جدید، پیدا کردن دوستان بین‌المللی، مطالعه زبان‌های جدید و استفاده از انواع مختلف غذا و موسیقی با مهارت‌های بهتر حل مسئله مرتبط است. سفر به شما کمک می کند دنیا را به شیوه ای جدید ببینید.

سفر برای رفاه شما

داشتن تجربیات جدید برای بهبود عملکرد مغز و تقویت سلامت روان شما مفید است. سفر با کاهش استرس مرتبط است و می تواند علائم اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. چه به کشور دیگری بروید یا برای یک تعطیلات آخر هفته طولانی در یک شهر مجاور فرار کنید، سفر می تواند تأثیر زیادی بر سلامت روان شما داشته باشد.

آمادگی و انتظار برای سفر نیز برای سلامت روان شما مفید است. اگر می خواهید یک سفر بین المللی برنامه ریزی کنید، سعی کنید از قبل زبان را تمرین کنید.


برای تعطیلات برنامه ریزی کنید وقتی برنامه ریزی می کنید، داشتن چیزی که منتظر آن باشید، شادی و هیجان ایجاد می کند. هنگامی که به تعطیلات می روید، فشار و استرس کاهش می یابد و سلامت روان شما تقویت می شود.


از آن سنت بسازید. اثرات ماندگاری از تعطیلات وجود دارد. افرادی که به طور منظم سفر می کنند این اثرات را برای مدت طولانی تری تجربه می کنند. بعد از سفر، به احتمال زیاد احساس می کنید که سرحال هستید و آماده هستید تا هر آنچه در خانه در انتظار شماست را بپذیرید. به همین دلیل است که افراد بعد از استراحت بازدهی بیشتری دارند. سعی کنید هر چند وقت یک بار از یک مکان جدید دیدن کنید تا به سلامت روان خود کمک کنید.


مکان های جدید را کاوش کنید. یادگیری زبان های جدید و رفتن به مکان های جدید ذهن شما را باز می کند. ممکن است این کار معکوس به نظر برسد، اما خارج شدن از منطقه راحتی می تواند برای سلامت روان شما مفید باشد. وقتی به مکان هایی می روید که قبلاً نرفته اید و فرهنگ های دیگر را تجربه می کنید، همدلی شما افزایش می یابد. این به شما کمک می کند وقتی به خانه باز می گردید احساس قدردانی بیشتری نسبت به اطراف خود داشته باشید.


آن را شخصی کنید. هنگام مسافرت به جایی که می خواهید بروید بروید. سفر برای تفریح، نه برای کار، مزایای بیشتری دارد. وقتی به جایی که می خواهید بروید، سر می زنید، هیجان بیشتری دارید و سطح کورتیزول شما کاهش می یابد. ‌


محدودیت های سفر به عنوان تقویت کننده خلق و خو

در حالی که سفرهای مکرر می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند و بر سلامت روان شما تأثیر مثبت بگذارد، محدودیت هایی وجود دارد. ممکن است با احساسات دوست داشتنی به سفرهای خود نگاه کنید، اما کاهش استرس و افزایش احساس شادی پس از تعطیلات معمولاً کمتر از یک ماه طول می کشد.


این می تواند برای افرادی که بیشتر برای تفریح سفر می کنند متفاوت به نظر برسد. چند بار در سال رفتن به تعطیلات و سفر به مکان های جدید مزایای بیشتری برای سلامت روان دارد. سفر یک زندگی سالم تر و رضایت بخش تر را فراهم می کند. اما آن را تضمین نمی کند.


شما نباید به مسافرت به عنوان نوعی درمان تکیه کنید. اگر احساس اضطراب یا افسردگی می کنید و نیاز به کمک دارید، باید با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید. آنها می توانند به شما در یافتن درمان مناسب کمک کنند.

منبع مقاله : webmd


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد